سرخط خبرها

نمایشگاه عکس «محمدرضا لطفی» عکاس پیشکسوت مشهد افتتاح شد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۵۳۳۴۱
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
نمایشگاه عکس «محمدرضا لطفی» عکاس پیشکسوت مشهد افتتاح شد+ فیلم
نمایشگاه عکس حرم و بارگاه پیشکسوت عکاسی استان خراسان رضوی «محمدرضا لطفی» عصر امروز ۱۳ اسفندماه افتتاح شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در این نمایشگاه که در محل نگارخانه فردوسی فرهنگسرای جهاددانشگاهی مشهد واقع در سه راه ادبیات دایر شده است، تعدادی از عکس‌های حرم و بارگاه مطهر رضوی و برخی اماکن مقدسه استاد «محمدرضا لطفی» در معرض نمایش قرار گرفته است.

آنگونه که محمدرضا لطفی می‌گوید، این نمایشگاه در حقیقت پیش درآمدی بر جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) است که امسال بخش عکس این جشنواره نیز در مشهد برگزار می‌شود. تا زمان برگزاری جشنواره قرار است ۲ تا ۳ نمایشگاه دیگر نیز با همین موضوع برگزار شود. 

وی می‌افزاید: این عکس‌ها در فاصله سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون عکاسی شده است. 
لطفی در ادامه می‌گوید: یکی از تقاضا‌هایی که از مسئولان فرهنگی شهر داریم، این است که از این مجموعه عکس‌ها در قالب چاپ کتاب یا اکران عمومی استفاده کنند و اینگونه فعالیت‌ها را به حال خود رها نکنند.

جشنواره عکس امام رضا (ع) از امسال در مشهد برگزار می‌شود

«مرتضی سعیدی زاده» مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) نیز در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه می‌گوید: امسال و برای برگزاری بیستمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) جشنواره‌های دوره‌های گذشته را مورد مطالعه و بررسی قرار داریم تا بتوانیم به افزایش اثربخشی جریان تولید محصول کمک کنیم.

وی می‌افزاید: جشنواره عکس رضوی از امسال و به مدت ۴ سال، به جای استان خراسان شمالی، در استان خراسان رضوی و شهر مشهد برگزار می‌شود. این جشنواره قرار است با رویکرد متفاوت برگزار شود. برای نمونه، بخش عکس غیرحرفه‌ای و موبایلی شهروندان و بخش حرفه‌ای در آن در نظر گرفته شده است. ضمن این که برگزاری ۲ اردوی تخصصی نیز در مشهد پیش بینی شده است و با هماهنگی‌های صورت گرفته با آستان قدس رضوی، قرار است عکاسان حرفه‌ای در حرم مطهر رضوی حضور پیدا کنند و با مضامین مختلف، در این فضا عکاسی کنند.

سعیدی زاده خاطرنشان می‌کند: در مورد خروجی‌های این جشنواره نیز قرار است در قالب چاپ کتاب آثار منتخب ادوار مختلف جشنواره، ایجادگالری‌های مختلف در مشهد و سایر نقاط کشور و نیز استفاده در قالب اکران عمومی و بیلبورد‌های شهری، فعالیت‌هایی صورت بگیرد.

عکس‌ها منتقل کننده حافظه تاریخی ملت‌ها هستند

محمد حسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در حاشیه این افتتاحیه می‌گوید: عکسها، منتقل کننده حافظه تاریخی ملت‌ها هستند. جشنواره عکس رضوی هم قرار است حس و حال زیارت را از قاب عکس‌ها به مخاطبان اقصی نقاط دنیا منتقل کند.

وی خاطرنشان می‌کند: رویداد امروز، در کنار تجلیل از یکی از پیشکسوتان عکس حرم مطهر رضوی، نمایشی از سیر تاریخی صورت گرفته طی این سال‌ها است که می‌تواند مورد بهره برداری عکاسان جوان قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: همه این موارد قرار است دست به دست هم دهد تا حس و حال زیارت و معرفت به زیارت در جامعه پراکنده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->